سال‌ها است که پیش از آغاز فصل جدید، بسیاری از طراحان و صاحبان سبک در زمینه‌ مد و فشن، فعالیت خود را آغاز می‌کنند. فصل زمستان نیز از آن دسته فصل‌هایی است که برای طراحان فعال در صنعت مد، اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل، ترندهای مد زمستان، یکی از پرطرفدارترین، ترندهای سالانه است.

طراحان ترندهای مد زمستان، هر ساله با ارایه بهترین مجموعه‌ خود به علاقه‌مندان مد و فشن، با سایر رقبای خود در این زمینه رقابت می‌کنند. این طراحان با ارایه طراحی‌های جدید خود، ترندهای گذشته را از دور خارج و به اصطلاح «از مد افتاده» می‌کنند.

ترندهای مد زمستان برای خانم‌ها و آقایان طراحی می‌شود و به افراد این اجازه را می‌دهد تا با پیروی از این ترندها، سبک مورد علاقه خود را داشته باشند. در این مطلب از وبلاگ مونلی به برترین ترندهای مد زمستان 2023 برای خانم‌ها می‌پردازیم.

اگر از علاقه‌مندان به صنعت مد هستید و در پی ساختن سبک شخصی خود در زمستان 2023 هستید، با ما همراه شوید.

 

کاپشن‌های کوتاه پفی

با یادآوری فصل زمستان، نخستین چیزی که به ذهن تداعی می‌شود کاپشن است. در ترندهای مد زمستان 2022 کاپشن‌ها و پافرهای بلند بسیار مورد استقبال قرار گرفت. در مجموعه‌ی زمستانه‌ی 2023 از کاپشن‌ها و جلیقه‌های کوتاه پفی رونمایی شد که در حال حاضر بسیار طرفدار پیدا کرده‌اند.

این مدل کاپشن های پفی را می توانید با یک کمربند از جنس خود کاپشن و یا کمربند چرم ست کنید و دیگر نگران حجیم بودن آن ها نباشید!

 

پافرها و کت‌های اورسایز

چند سالی است که شاهد پافرها و کت‌های اورسایز در ترندهای مد زمستان هستیم. در زمستان 2023 نیز حضور پافرها و کت‌های اورسایز در طراحی‌ طراحان مشهوری مانند لویی ویتون و شنل به چشم می‌خورد.

پافرها و کت‌های اورسایز به سرعت در میان مردم محبوبیت پیدا کردند و به یکی از اصلی‌ترین لباس‌های زمستانه‌ی خانم‌ها تبدیل شدند. این پافرها و کت‌ها به دلیل اورسایز بودن، بهتر است با بلوز و جین تنگ ست شوند تا تعادل اندام برقرار شود.

به خاطر داشته باشید که این لباس‌های اورسایز، بر اساس اندازه‌های استاندارد، طراحی می‌شوند و کافی است برای انتخاب آن، یک یا دو سایز بزرگتر از سایز اصلی خود را انتخاب کنید. انتخاب لباس‌های اورسایز بیش از حد گشاد، تاثیر منفی در سبک شخصی شما دارد.

 

پالتو تدی

پالتو تدی، یکی از محبوب‌ترین ترندهای مد زمستان 2023 است که به دلیل شکل ظاهری، به این نام معروف شده است. پالتو تدی، با دارا بودن الیاف، بسیار گرم و نرم است و یک گزینه‌ی کاربردی در میان لباس‌های زمستانی محسوب می‌شود.

پالتوهای تدی نسبت به سایر پالتوها قیمت بالاتری دارند اما بسیار بادوام و ماندگارند. طراحی این پالتوها به صورت اورسایز و متناسب با سایزهای مختلف است. اور سایز بودن این پالتو، یکی از مزایای آن به‌شمار می‌رود؛ زیرا در آن احساس راحتی خواهید کرد. در صورتی که سایر لباس‌های زمستانه به دلیل ضخیم و سنگین بودن، راحتی را از شما سلب می‌کنند.

پالتو تدی با تمام مزایایی دارد ممکن است برای همه‌ی افراد انتخاب مناسبی نباشد. پارچه‌ی ضخیم و دوخت اورسایز این پالتوهای مد زمستان 2023، شما را از آن‌چه که هستید، درشت‌تر نشان می‌دهد، پس اگر اندام درشتی دارید، پالتو تدی را انتخاب نکنید.

برای داشتن یک استایل کژوال، پالتو تدی را با یک شلوار جین و کتانی ست کنید و یا با یک لگ چرم و بوت بلند استایل چشم نوازتری را ایجاد نمایید!

 

لباس های چرم

لباس های چرمی از جمله کت چرم، پالتو چرم و شلوار چرم اصلی‌ترین انتخاب‌های زمستانی‌اند که هر دوره، در ترندهای مد زمستان دیده می‌شوند. در مد زمستان 2023 نیز، این لباس های جذاب و کاربردی وجود دارند و برای سبک‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پالتو چرم یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین آیتم های زمستانی است. از طرفی شلوار و لگ چرم نیز یکی دیگر از آیتم های همیشگی فصل پاییز و زمستان هستند؛ بنابراین، با ترکیب آیتم های مختلف چرم، می توانید یک لوک چرم جذاب زمستانی برای خود ایجاد نمایید.

 

دامن پلیسه

دامن‌های پلیسه که از زمان‌های گذشته، محبوبیت بسیاری داشته‌اند، این‌بار در ترندهای مد زمستان 2023 نیز خودنمایی می‌کنند. به ‌اندازه‌ای که برندهای مشهوری چون دیور دامن‌های پلیسه‌ی جذابی را در مجموعه‌ی زمستانه‌ی خود ارایه داده‌اند.

دامن‌ پلیسه‌ی زمستانه از جنس پارچه‌های ضخیم همچون چرم، مخمل، کشمیر و ... است و به طور معمول با جوراب شلواری‌های پشمی و بوت، ست می‌شود.

 

تکه‌دوزی

تکه‌دوزی و استفاده از پارچه‌های متفاوت در دوخت یک لباس از گذشته وجود داشته است اما در سال‌های اخیر به دلیل مسایل مرتبط با محیط زیست، بسیاری از طراحان برای بازیافت تکه پارچه‌ها، تکه دوزی را وارد طراحی‌های خود کرده‌اند.

در ترندهای مد زمستان 2023 نیز لباس‌های طراحی شده با تکه پارچه در مجموعه‌ی طراحان مشهوری چون جرمی اسکات و گابریل هرست به چشم می‌خورد.

 

بافت ضخیم

در ترندهای مد زمستان 2023 بافت‌های ضخیم، جای بافت‌های نازک مجموعه‌ی زمستانه‌ی 2022 را گرفته‌اند. این بافت‌ها بسیار گرم و نرم‌اند و یک انتخاب بسیار مناسب برای زمستان به شمار می‌روند. یک ژاکت و یا بلوز یقه اسکی اور بافت را با لگ و یا شلور جین ست کنید و استایل راحت و اسپورتی را فراهم نمایید.

علاوه بر بافت، پارچه های ضخیم همانند فوتر و کشمیر برای دوخت ژاکت، کت، دامن و شلوار نیز در این فصل جایگاه ویژه ای دارند.

 

شلوار چرم

همانطور که اشاره گردیدی، شلوارهای چرم نیز جزو آن دسته از لباس‌هایی هستند که هر ساله در ترندهای مد زمستان به چشم می‌خورند. در مجموعه‌ی زمستان 2023 نیز این شلوارهای کاربردی حضور دارند و می‌توانند سازنده‌ی سبک شخصی شما باشند. شلوار و یا لگ چرم در رنگ های مشکی، کرم، عسلی، زیتونی و قهوه ای جذاب ترین رنگ ها در این فصل خواهند بود.

 

چکمه و بوت بلند

کفش‌ها یکی از مهم‌ترین موارد برای تکمیل سبک شخصی شما هستند، بنابراین برای انتخاب آن باید به دقت به خرج دهید. همان‌طور که می‌دانید بوت، نیم بوت و چکمه‌های بلند، مناسب‌ترین گزینه‌ برای زمستان به شمار می‌روند اما در ترندهای مد زمستان 2023، چکمه بلند پاشنه تخت به چشم می‌خورد. از کاربردین ترین رنگ ها نیز می توان به رنگ قهوه ای و مشکی اشاره کرد.

 

سخن پایانی

بی‌تردید، فصل زمستان، یکی از زیباترین فصل‌های سال است که با وجود طراحی‌های خاص و زیبای طراحان مد، به یکی از جذاب‌ترین فصل‌ها نیز تبدیل شده است. ترندهای مد زمستان، بسیار اصولی و متناسب فصل طراحی شده‌اند و به راحتی می‌توانند سبک شخصی و ایده‌آل شما را بسازند.